Reklamni kutak

Kutak preporuke

Danas je ...

Uto Lis 16
Svjetski dan hrane

Prijava / Registracija

Malo tko je uživo vidio autobus na kat kako vozi po Zagrebu. Mlađa generacija to može vidjeti samo iz starih fotografija.

Zagreb je zbog sve većeg broja stanovnika postao prezagušen i bilo je premalo javnog gradskog prijevoza da podmiri sve veće gužve. Zbog tih gužva ZET je 1953 odlučio za kupovinu autobusa iz Velike Britanije.

Prvo je naručeno 19 "običnih" autobusa, a 1955.g kupljeno je 4 autobusa na kat (double decker). Ovi autobusi su vozili relativno kratko - do 1960.g. Iako su bili atrakcija, bilo je velikih problema s njima.

Vrata su bila na suprotnoj strani te je bila opasnost za putnike kada su izlazili ili ulazili. Zamislite danas da izlazite na suprotnoj strani - prema prometu.

Ti busevi su morali ići na preinačenja kako bi se prilagodili našim uvjetima vožnje. Autobusima na kat je to bio problem jer ulaz na kat je bio prilagođen za engleske vožnje pa se i nije moglo preinačiti i prilagodit našim cestama. Uz to, autobusi na kat su imali 4,5 m visine pa su im bili problem nadvožnjaci, tramvajske žice. Ti su busevi vozili sa Črnomerca prema Podsusedu, Zaprešiću, Samoboru.

 

autobus na kat

Autobusi na kat, Črnomerec 1960,izvor: FB grupa Zakaj volim zagreb.

Tražilica

Razno

Medalja Grada Zagreba

Medalju Grada Zagreba dodjeljuje Gradonačelnik građanima grada Zagreba i drugim osobama koje rade na području Grada Zagreba, udrugama, trgovačkim društvima, ustanovama i drugim pravnim...
Opširnije...

Gradjevni pas Pluto

pas plutoZgrada tj palača Prve hrvatske štedionice je danas znana kao i Oktogon. Sagrađena je 1900 (iako na južnum ulazu stoji godina 1899.) i povezuje Ilicu sa Trgom P. Preradovića popularno...
Opširnije...

Humanitarni kutak

Internet stranica www.zagrebacki-kutak.hr upotrebljava kolačiće kako bi mogla pružati uslugu i funkcionalnosti koje ne bi bile moguće bez upotrebe kolačića. Posjetom ovoj stranci i nastavkom korištenja stranice pristajte na kolačiće.