16. siječnja
1901.g puštena je pružna linija Zagreb – Samobor. Na trasi je vozila parna
lokomotiva koja je 1959.g zamijenjena dizelskim. Parna lokomotiva danas stoji u
Samoboru kao uspomena. Dizelski vlakovi (popularno nazvani “Srebrene
strijele”) su bili prvi usvijetu građeni od aluminija. Zgrada nekadašnjeg
Samoborskog kolodvora je bila u upotrebi za kolodvor do 1969.g kada je
izgrađena novija bliže Jukićevoj zbog praktičnosti putnika koji su putovali
vlakom kako ne bi imali puno pješačiti do tramvaja. Do nedugo je u toj
zgradi bila pivnica “Medvedgrad”
Stanice Samoborčeka su bile:
Zagreb – samoborski kolodvor | ||
Selska cesta | ||
Kustošija | ||
Vrapče | ||
Vrapče – bolnica | ||
Stenjevec | ||
Stenjevec Gornji | ||
Goljak | ||
Susedgrad | ||
Podsusedski most | ||
Bestovje | ||
Orešje | ||
Strmec | ||
Autoput bratstva i jedinstva (današnja A3) | ||
Sveta Nedelja | ||
Most preko potoka Rakovice | ||
Domaslovec | ||
Samobor | ||
Most preko potoka Gradne | ||
Samobor – kupalište | ||
Lug Samoborski | ||
Bregana stajalište | ||
Most preko rijeke Bregane | ||
Bregana – tvornica |
29. travnja 1959.g umjesto parne lokomotive počeli voziti dizelski pogonjeni vlakovi popularno zvani Srebrne strijele. Naziv su dobile zbog toga što su novi vlakovi u potpunosti napravljeni od aluminija te su vozili brže od do tada parnjače. Ovi vlakovi su prvi u svijetu napravljeni od aluminija.
Posljednji Samoborček je vozio 31. prosinca 1979.g.