Uspinjača je jedna od znamenitosti i simbol grada Zagreba. Najkraća željeznica na svijetu dužine svega 66 m.
Ideju za uspinjaču je dobio osječki poduzetnik D.W. Klein te je s gradom postigao dogovor 12. prosinca 1888.g o koncesiji od 40 g.
8. svibnja 1889.g počela je izgradnja Uspinjače, u promet je puštena 8. listopada 1890.g bez posebne svečanosti dok je 23. travnja 1893.g puštena u trajni pogon.
Prve kabine su bile podijeljene na dva razreda po pitanju udobnosti. Onaj udobniji dio je više koštao od onog manje udobnijeg. Takve su kabine postojale sve do 1929.g kada su kabine zamijenjene novima.
Grad je preuzeo Uspinjaču 12. prosinca 1928.g
1934.g Uspinjača dobiva električni motor umjesto dosadašnjeg parnog.
1969.g zbog obnove Uspinjače je uveden autobus na Gornji grad. Obnova je trajala četiri godine
Zbog čestih kvarova u samom početku rada Uspinjače gdje su i sami putnici morali pogurati prozvali su je Zapinjača.
Visinska razlika između donje i gornje postaje je 30 m (126m/nm donja i 156m/nm gornja) što je uspon od 52 %.
Vrijeme vožnje je 64 sekunde. Kabine mogu primiti 28 putnika (16 sjedećih mjesta i 12 stajaćih mjesta). Cijena karte je 4 kn za običnu vožnju koja vozi svakih 10 minuta i 20kn za hitnu vožnju koja počinje odmah.